خدمات
خدمات کتابخانه
فلسفه وجودی کتابخانه ها در ارائه خدمات به کاربران معنا می یابد.، حال این خدمات می تواند به صورت حضوری و یا الکترونیکی به کاربران ارائه شود.
در این راستا و در پی گسترش مجموعه دانشگاه و توسعه نیازهای کاربران، و با توجه به محدودیت مکان برای دانشجویان، کتابخانه دانشگاه از سال 1401 به ساختمان جدید انتقال یافت. اهم خدمات کتابخانه دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل شامل خدمات عمومی و خدمات تخصصی به شرح ذیل می باشد.
خدمات عمومی کتابخانه:
- فضای مناسب برای مطالعه فردی و گروهی و بحث های تخصصی
- فراهم آوری مکان مناسب مطالعه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی
- شرایط تعامل دوسویه کاربران و کتابخانه
- امکان سفارش سریع منابع توسط دانشجویان
- فراهم آوری فهرست یارانه ای کتابخانه برای جستجوی منابع
- طراحی و راه اندازی وب سایت کتابخانه
- فراهم آوری و امکان امانت و رزرو منابع توسط کاربران
- فراهم آوری طرح امانت بین کتابخانه ای
- فراهم آوردن دسترسی به اینترنت و شبکه بی سیم داخلی (وای فای) رایگان برای کاربران
- فراهم آوری آیین نامه مربوط به کتاب های اهدایی
- برگزاری کارگاه آموزشی برای دانشجویان در جهت استفاده از کتابخانه و منابع اطلاعاتی
- فراهم آوری کتب انتشاراتی دانشگاه برای استفاده دانشجویان در کتابخانه
- نشست هفتگی هر روز با یک کتاب
خدمات تخصصی کتابخانه :
- راه اندازی و پشتیبانی بخش خدمات شخصی در وب سایت کتابخانه
- برگزاری کارگاههای آموزشی تخصصی در زمینه بهره گیری از پایگاههای استنادی
- سفارش کتاب های تخصصی به سفارش اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی
- تهیه انواع فهرست ها و کتابشناسی ها بر مبنای نیازهای خاص
- فراهم آوردن شرایط برای برگزاری انواع کارگاه ها